Veelgestelde vragen

Covid-19

Wat voor maatregelen neemt Welcome app omtrent covid-19?

Bij alle activiteiten die je fysiek (in persoon) kunt bijwonen, wordt de 1,5-meter-regel altijd in acht genomen en wordt rekening gehouden met het aantal mensen in een ruimte. Daarnaast vinden veel activiteiten nog steeds online plaats zodat je deze kunt bijwonen vanuit je eigen woonkamer!

Ik vind het moeilijk om op de hoogte te blijven van de laatste maatregelen, waar vind ik juiste informatie?

Wij adviseren om www.rijksoverheids.nl/coronavirus in de gaten te houden. Daarnaast wordt door Global Talk het nieuws rondom corona vertaald in onder andere Arabisch, Turks, Pools, Engels en Farsi. Kijk op www.globaltalk.nl/persconferentie.

Kan ik de Welcome app blijven gebruiken tijdens de coronacrisis?

Absoluut! Onze activiteiten gaan veelal online door en daarnaast is de app altijd beschikbaar voor de chat en de helpdesk. Dus zit je met vragen thuis en weet je niet waar je ze kunt stellen? Stel ze in de app!

Nieuwkomers

Organiseert Welcome app de activiteiten in de app?

Nee, wij bieden enkel het platform aan, lokale organisaties, bedrijven en individuen zijn degenen die een activiteit organiseren en aanbieden via ons platform.

Wat betekent ‘locals’?

 

Locals betekent lokale organisaties, bedrijven, instellingen en individuen die een activiteit aanbieden voor nieuwkomers en/of graag in contact komen met nieuwkomers.

Wat voor soort activiteiten kan ik vinden in de app?

Het aanbod wisselt voortdurend. De activiteiten vallen onder een van de twee categorieën: ‘carrière’ en ‘sociaal’. Onder ‘carriere’ vind je activiteiten die een stap zijn richting het vinden van werk of een opleiding. Onder ‘sociaal’ vind je activiteiten die bedoeld zijn voor gezelligheid en om in contact te komen met nieuwe mensen.

Hoe zoek en boek ik een activiteit in de app?

Kies een categorie en kies een locatie. Je kan daarna activiteiten zoeken in de app via subcategorieën zoals; taal, sport, eten, Nederlandse cultuur etc.

Wat kan ik in de app doen als nieuwkomer?

De app heeft verschillende functies:

  1. Activiteiten die je kunt boeken en bijwonen, bijvoorbeeld taalles, sollicitatietraining of een sociale activiteit. Het aanbod van activiteiten wisselt voortdurend.

 

  1. Chat met Nederlanders, stel een vraag in de Welcome app om de chat te starten.

  2. Helpdesk van OpenEmbassy voor moeilijke vragen zoals: “Kun je me helpen bij het aanvragen van gezinshereniging?” OpenEmbassy heeft niet op alle vragen een pasklaar antwoord, maar kan helpen om een stap verder te komen.
Hoe kom ik in contact met Nederlanders?

 

Via de Welcome app kun je activiteiten zoeken en boeken bij jou in de buurt. Deze activiteiten bieden de mogelijkheid om met nieuwe mensen in contact te komen. Daarnaast kun je via de Welcome app chatten met Nederlanders. Stel een vraag om de chat te starten. Heb je een moeilijke vraag? Die kun je stellen aan de helpdesk in de app.

Hoe vind ik een activiteit in mijn regio?

 Het kan zo zijn dat er geen activiteit in jouw regio te vinden is. Dat betekent niet dat die er niet komen. Het aanbod wisselt, dus houd daarom altijd de activiteitenagenda in de gaten om te checken wat er te doen is bij jou in de buurt.

Ik wil graag werken, kan ik een baan vinden via Welcome app?

Welcome app is geen platform voor het vinden van werk. Wij hebben meestal geen vacatures in de app. Wel vind je allerlei activiteiten in de categorie ‘carrière’ in de app die je kunt bijwonen. Dit zijn activiteiten zoals trainingsprogramma’s, workshops en activiteiten die helpen bij het opbouwen van een professioneel netwerk.

Ik wil integreren in Nederland en de Nederlandse cultuur leren kennen. Hoe doe ik dat?

Via de chat met locals kan je al je vragen over cultuur en gewoontes in Nederland stellen aan Nederlanders. Zodra je een antwoord hebt op jouw vraag, kun je meteen verder chatten. Ook kun je via de Welcome app aan sociale activiteiten deelnemen. Dit is het perfecte moment om te leren over Nederlandse gewoontes en de cultuur.

Aanbieders

Hoe maak ik als organisatie een account aan?

Als organisatie maak je een account aan door te kiezen voor de optie ‘local’ in de app. Vul de naam van je organisatie in of gebruik je eigen naam. Let op! De naam kun je niet wijzigen, dus vul die in één keer goed in.

Kunnen mijn collega’s hetzelfde account gebruiken?

Ja, deel simpelweg de inloggegevens.

Hoe kom ik in contact met de deelnemers van mijn activiteit?

Ga naar ‘agenda’ onderaan in de menubalk, dan naar ‘hosting’ bovenaan de menubalk. Vervolgens kies je de desbetreffende activiteit en ga je naar ‘acties’. Hier zie je een overzicht van alle deelnemers en kun je met ze chatten (een-op-een of een groepsbericht) om belangrijke informatie over de activiteit te communiceren.

Kan ik een activiteit aanmaken via de computer?

Nee, dit kan helaas nog niet, maar we zijn dit achter de schermen aan het ontwikkelen. Stay tuned!

Deelnemers moeten zich bij ons aanmelden via een externe link, is dit mogelijk?

Ja, bij het aanmaken van een activiteit in de app is er de mogelijkheid om een externe link te plaatsen. Deelnemers worden vanuit onze app direct naar de link geleid. Let op! Check regelmatig de app om na te gaan of de deelnemers de externe link gevolgd hebben. Dit wordt wel eens over het hoofd gezien door gebruikers. Het is van belang om deelnemers goed te begeleiden om te zorgen voor een maximale opkomst tijdens jouw activiteit.

Mijn activiteit is uitsluitend bedoeld voor een bepaalde regio. Hoe maken jullie dit duidelijk in de app?

Geef dit aan in de beschrijving van de activiteit door de juiste postcode in te vullen. Nieuwkomers kunnen op locatie filteren wanneer ze zoeken naar activiteiten.

Waar kan ik specificaties aangeven zoals een minimaal taalniveau?

Dit kan je aangeven in de beschrijving van je activiteit tijdens het aanmaken van de activiteit in de app. Zo weten nieuwkomers ook direct of de activiteit voor hen geschikt is.

Ik zie mijn activiteit niet terug in de app? Werkt het wel?

De activiteit die je plaatst is voor nieuwkomers en is dan ook alleen zichtbaar voor nieuwkomers die de app gebruiken. Jij gebruikt de app als local waardoor de activiteit niet zichtbaar wordt in jouw activiteiten agenda. Geen zorgen, alles staat goed. Indien er iets niet goed is gegaan, krijg je van ons een seintje.

Kan ik in het profiel informatie plaatsen zoals een link of contactgegevens?


In je profiel kan je een klein berichtje over jezelf of jouw organisatie schrijven. Hier kun je een link of contactgegevens toevoegen. 

Mijn activiteit vindt online plaats, toch moet ik een adresveld invullen. Hoe zit dit?

Deze stap kun je overslaan door simpelweg op ‘volgende’ te klikken.

Kunnen jullie mijn activiteit promoten?

Zeker! Wij promoten de activiteiten op onze social kanalen mits je activiteit ruim voor aanvang in de app wordt geplaatst. Heb je de promotie van jouw activiteit nog niet gezien? Laat het dan even aan Telissa weten.

Ik wil dat de naam van mijn organisatie duidelijk in beeld is. Waar kan ik dit doen?

Vul de naam van je organisatie in bij ‘gastheer/gastvrouw’ van de activiteit.

Ik wil een oproep plaatsen in plaats van een activiteit, hoe doe ik dat?

Bedenk hoe lang je oproep geldig is en plaats die datums in de daarvoor bestemde velden die verschijnen bij het plaatsen van een activiteit.

Mijn activiteit is enkel bedoeld voor deelnemers van een specifieke leeftijd. Kan ik dit aangeven?

Ja, bij het aanmaken van een activiteit kun je dit soort specificaties aangeven.

De sluiting van de aanmelddatum is al eerder dan de datum van de activiteit. Waar of hoe kan ik dit aangeven?

Zet dit duidelijk in de beschrijving van je activiteit en laat het ons weten in verband met de promotie van jouw activiteit op de kanalen van Welcome app. Momenteel wordt er gewerkt aan een speciale knop in de app waarmee dit in te vullen is.

Over Welcome app

Hoe financiert Welcome app haar activiteiten?

Stichting Welcome app heeft de ANBI-status en bekostigt haar werkzaamheden door middel van fondsenwerving en geldinzamelingsacties.

Opereren jullie landelijk of enkel in de randstad?

We opereren landelijk waarbij momenteel het zwaartepunt van onze activiteiten zich in de randstad bevindt. We groeien iedere dag en streven ernaar om het nummer 1 platform te worden dat nieuwkomers gebruiken om zich thuis te gaan voelen in Nederland.

In welke talen is de app beschikbaar?

In Engels, Nederlands, Farsi, Arabisch en Tigrinya. We werken momenteel ook aan de Turkse versie van de app.

Is jouw vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact op met ons team.

Nieuwkomers

Moustafa Hamo: moustafa@welcomeapp.nl

Aisha Ahmed: aisha@welcomeapp.nl

Organisaties/aanbieders

Telissa Schreuder: telissa@welcomeapp.nl

Marketing/communicatie

Jozy Gallmann: jozy@welcomeapp.nl

Operations

Birthe Bergs: birthe@welcomeapp.nl

Wil je met ons in contact komen? Onze deur staat altijd voor je open!

info@welcomeapp.nl
+31 6 42 28 06 82

Schipluidenlaan 12
1062 HE, Amsterdam

Chamber of commerce number: 66011310
Policy plan
Annual accounts

KvK nummer: 66011310
Beleidsplan
Jaarrekening

Download de gratis app

Zowel nieuwkomers als locals kunnen de app gratis downloaden. Creëer een profiel en kom eenvoudig met elkaar in contact.

Let’s get social